26-29 juli
Karlskrona
Tisdag eftermiddag, husbilen laddad och vi också. Hade hört talas om något som hette Sandviken uppe vid Sölvesborg. Skulle vara jättefin strand där. Ja, det var den säkert, men inte jättebra badväder. Inte heller någon camping i närheten, däremot en stor parkeringsplats med inte helt tydliga förbudsskyltar. Vi blev inte kloka på vad som gällde men intalade oss att det skulle nog gå att parkera där en natt i alla fall. När vi nästan somnat hörde vi något som skrapade mot bilen. C flög upp och for ut med Ernst, längre bort körde en bil iväg. Hittade inget konstigt men det tog tid att somna om. På morgonen upptäckte vi att ena extraljuset satt lite löst, men annars var allt kvar. Även dieseln.
Vi körde vidare till en liten camping som jag var en del på när jag var liten, Långasjönäs, utanför Asarum. Det var sig likt och det blev lite kaffe, hundrastning och fotografering innan vi styrde kosan mot sjukhuset i Karlshamn för att köpa allergitabletter till C. Vidare till Skönstavik i Karlskrona, där C varit när han var liten. Vi hade bokat 2 nätter där. 2 kompisar till mig befann sig på Dragsö camping och de körde till oss och hälsade på, vi liftade sedan med dom in till stan på kvällen. Där pågick Skärgårdsfesten för fullt och vi lyssnade på lite musik och spatserade runt i stan, besökte en irländsk pub mm. Bussen hem tog 12 min och stannade precis utanför campingen.
Torsdag förmiddag åkte vi återigen in till stan, denna gång för att vara kulturella och gå på Marinmuséet. Det var gratis och mycket folk, men mycket trevligt att besöka. Tillbaka till husbilen och ladda om. Vi hade sett att Stiftelsen skulle spela på torsdagskvällen. Biljetterna var alldeles för dyra så vi stod utanför festivalområdet och lyssnade.
Vi blev väldigt imponerade av Karlskrona och kommer garanterat att återkomma hit.
Fredag förmiddag var det utcheckning och nu väntade Böda Sand på oss!
Recension Skönstavik
🐕🐕🐕➕
Pris 300 kr/dygn inkl el
First Camp: Alla faciliteter finns.
Rent och fräscht.
Liten men fin badplats med brygga.
Fina naturslingor att promenera med hundarna i.
Buss från gatan utanför, smidigt att ta sig in till stan






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar